måndag 25 juni 2012

Sluta Klaga-Kan du?

Kan du sluta klaga?

För att stoppa vanan att klaga måste du koppla bort beteende från din identitet.
Ett vanligt misstag klagarna gör är att själv identifiera sig med de negativa tankar som löper genom sina sinnen genom att säga. "Jag vet att jag är ansvarig för mina tankar, men jag vet inte hur man kan stoppa mig från att tänka negativt så ofta"
Det verkar som ett steg i rätt riktning, men det är i själva verket en fälla.
Du vill inte identifiera dig med dessa tankar till den punkt att du skyller på dig själv och känner dig ännu värre.
 
En bättre idé skulle kunna vara: "Jag känner igen dessa negativa tankar som går igenom mitt sinne. Men dessa tankar är inte jag. När jag höjer min medvetenhet, kan jag ersätta dessa tankar med positiva alternativ. "
 
Du har makten att reparera dina tankar, men tricket är att hålla ditt medvetande ute ur skulden. Inse att dessa tankar som flyter genom ditt sinne, är inte du. Du är den medvetna vägen genom vilka de flyter..
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar